מבזק וילון שני

מתוך קליקי, מיקרופדיה חופשית לאמנות הצילום.
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

במצלמות מודרניות בעלות תריס "וילונות" ניתן לרב לבחור בין הבזקה שתהיה קרובה יותר לפתיחת התריס הקדמי או מיד לפני התריס האחורי (באנגלית: Rear Curtain Sync flash). בחשיפות ארוכות עם מבזק ירשמו גם הקפאת התנועה של ההבזק וגם "מריחה" של התנועה. פסיכולוגית (ואולי מרוב סרטים מצוירים וקומיקס), אנחנו רגילים לראות את העצם הנע ואת "שאריות התנועה" מאחריו. כאשר ההבזק מתבצע עם תחילת החשיפה נוצרת המריחה אחרי הנושא הנע ולא לפניו, וזה מראה פחות טבעי, ולכן מעדיפים צלמים רבים להבזיק בסוף החשיפה, כך רושם הפילם ראשית את מריחת הקטעים הבהירים של הנושא (למשל אורות מכונית או שמלת הרקדנית) ורק לבסוף רושם המבזק את הנושא כולו.

עוד יתרון של שימוש במבזק תריס שני בצילום אנשים, הוא שבצילום מבזק רגיל עם חשיפה ארוכה, המצולם חושב בדרך כלל שהחשיפה הסתיימה ברגע שהוא רואה את ההבזק, ומגיב לכך (על ידי תזוזה או מצמוץ) מה שיכול לקלקל את התמונה ולגרום למריחה. מבזק תריס שני פותר בעייה זו.


דרושות תמונות הדגמה