פילם או דיגיטלי

מתוך קליקי, מיקרופדיה חופשית לאמנות הצילום.
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

ערך זה הינו קצרמר.  אתם מוזמנים לתרום לקליקי ולערוך אותו.

אחד הנושאים הטעונים היום בעולם הצילום. ה"מחנות" מובלים משיקולים פוליטיים, כלכליים ואמנותיים. נשתדל לסקור כאן בצורה אובייקטיבית את ההבדלים הבולטים:

עלות המדיום ואכסונו

שיטות עיבוד (Workflow)

כושר הפרדה אופטי

טווח דינאמי

רמות בהירות דיסקרטיות

אפשרויות הדפסה

עידן המידע הדיגיטאלי

מטרה שמקדשת אמצעים

ההחלטה האם לצלם בדיגיטלי או פילם אינה צריכה להיות החלטה טכנית אלא החלטה שקשורה ישירות למוצר הסופי שאמור להיות מופק.

החלטה דומה מקבל כל צלם כאשר הוא מחליט להכניס סרט למצלמה.

כמו שברור לכל צלם שאין טעם להכניס סרט נגטיב לצרכי צילום שאמור להיות מוקרן ע"י מקרן שקופיות לצרכי הדרכה באותה צורת חשיבה צריך לפעול צלם לפני קבלת ההחלטה אם לצלם בפילם או בדיגיטלי.

היתרון הגדול בצילום פילם הוא האפשרת של הגמישת, צילום שחל"ב מאפשר לנו לקבל תמונות הנעזרות בפילטרים שונים כדי להדגיש נושאים כגון עננים או גוני פנים וצילום צבע חיוני לקבלת צבעים, סרטי נגטיב עוברים טוב יותר המרה למדיה דיגיטלית מסרטי שקופיות בדכות תחום דינמי רחב יותר וכהות מכסימלית נמוכה יותר.

תמונות שהמטרה הסופית שלנו הויא הצגתה באינטרנט יזכו בדרך כלל לעדיפות בצילום במצלמה דיגיטלית בזכות אפשרויות העיבוד הקלות והתאימות של המדיה, לתמונה שאמורה להיות מוגדלת על קיר של לובי יש עדיפות בצילומה על נגטיב בפורמט גדול וכן הלאה,

השאלה החשובה שתמיד צריכה להשאל אינה - "עם מה לצלם" אלא "מה המטרה הסופית של הצילום". לגבי תמונות שישכבו לבסוף במגירה אין כלל משמעות לשאלה במה הן תצולמנה